گروه حوادث: مرد جوان با سوءاستفاده از اعتماد دوست قدیمی‌اش، مجسمه‌های ۵ هزار تومانی را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به وی فروخت.

ماجرای فروش این عتیقه قلابی زمانی فاش شد که صبح بیستم اسفند‌ماه گذشته مردی به اداره آگاهی شهرری رفت و مدعی شد یکی از دوستان قدیمی‌اش ۳ شی‌ء عتیقه که شامل مجسمه آهو، کوزه و یک سرباز هخامنشی بود را به ارزش ۱۰ میلیون تومان به وی فروخته است.

مرد شاکی در توضیح ماجرا گفت: دوستم به نام حمید ادعا می‌کرد این اشیای عتیقه حداقل ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد اما چون نمی‌تواند برای آنها مشتری‌ای پیدا کند حاضر است آنها را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به من بفروشد، من که در آن زمان چنین پولی را در اختیار نداشتم مجبور شدم خودروی پراید همسرم را به جای قیمت اشیای عتیقه به وی بپردازم.

وی افزود: بعد از گذشت چند روز وقتی تصمیم گرفتم آنها را بفروشم، تازه متوجه شدم که چه کلاهی سرم رفته است، اشیای عتیقه قلابی بودند و دوستم با سوءاستفاده از اعتمادی که به او داشتم از من کلاهبرداری کرده بود. بعد از این ماجرا به سراغ دوستم رفتم اما او به همراه خانواده‌اش به مکان نامعلومی فرار کرده بود و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بود.

کپی از روی اصل

با طرح شکایت این مرد، قاضی نوفرستی- بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای شهرری- دستور تحقیق و بررسی درباره  این ادعا را صادر کرد و بنابراین مجسمه‌ها به سازمان میراث فرهنگی انتقال یافت و با اعلام نظر کارشناسان این سازمان، مشخص شد نمونه اصلی مجسمه‌ها در موزه میراث فرهنگی نگهداری می‌شود و این مجسمه‌ها شبیه‌سازی‌ شده است.

از آنجا که تنها سرنخ کارآگاهان برای ردزنی متهم، خودروی پراید  بود، ماموران پلیس اقدام به توقیف این خودرو که بدون سرنشین در یکی از خیابان‌های شهرری پارک شده بود کرده و آن را به مالک اصلی خودرو بازگرداندند، ولی در حالی که عملیات پلیسی برای شناسایی مرد کلاهبردار ادامه داشت، چند روز بعد ماموران دریافتند مرد کلاهبردار با سوئیچ یدکی که در اختیار داشت، به سراغ خودروی پراید رفته و در جریان یک درگیری با صاحب خودرو، آن را به سرقت برده است.

با گزارش این ماجرا، کارآگاهان وارد عمل شدند و توانستند حمید را در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر کنند.

با انتقال مردجوان به آگاهی شهرری، وی در بازجویی‌ها به فروش مجسمه‌های عتیقه قلابی اعتراف کرد و گفت: اشیای عتیقه قلابی را از مرد دستفروشی به قیمت 5 هزار تومان خریداری کردم، از آنجایی که آنها شباهت زیادی با عتیقه‌های واقعی داشتند به سراغ دوستم رفتم و با فریب وی، آنها را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به وی فروختم.

زندان برای عتیقه‌های قلابی

بازپرس نوفرستی- رئیس شعبه ۱۱ دادسرای شهرری- با اعتراف مرد جوان به کلاهبرداری، وی را با قرار ۳۰ میلیون تومانی روانه زندان کرد.

کد خبر 56727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز